tisdag, mars 07, 2006

Jävlars vad snygg jag är!

Lantz på P3 idag, någon som hette Tina sa att man ska ställa sig vid spegeln och säga "Jävlar, va snygg jag är!".
Jag tyckte det lät kul och ska testa det. Sluta lipa åt spegelbilden och istället flörta med mig själv, hur fånigt det än må bli. Göra en Joey med "How are you doin´?"


Mamma frågade om en ful plasttillbringare jag har" Visst är det du som har den där trekantiga, med gult plastlock?"
Hon hade sett på antikdeckarna (?) att de är värda pengar. Trots att locket till den alltid lyckas rasa ner i själva tillbringaren, vilket är rätt störigt om man blandat juice i den.
Själv är jag ganska nöjd med den för den mäter numera vatten alldeles utmärkt när jag ska baka bröd. Värd pengar eller inte, den är lite söt och fyller en funktion. Men bara för att hon sa det kommer jag tänka på den varje gång jag öppnar skåpet och ser den. Tänka: "Men... Hur myucket är den värd då? Det är ju bara en ful plastsak från 60-talet!"

Nu är det dilemma-dags igen: Vad i HELVETE ska jag laga för mat?
Tur att jag bakat bröd. Tur att jag har ägg. Det blir äggmacka. Och te. Kanske äpple.
Detta jävla ätande hela tiden.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det hörde jag också, tror det var Tina Thörner som var med, en kartläsare som har varit med i Bosse bildoktorn. Eller så har jag fel.
I alla fall. Jag har en stor spegel i mitt sovrum, ska nog börja dagen med att ställa mig framför den, om jag är vaken nog att se något...

07 mars, 2006 18:03  
Blogger Fröken K said...

jag förstår precis vad du menar. jag hatar att behöva laga och äta mat. varför räcker det inte med ett piller som gör att man håller sig mätt en hel dag? fan så mycket tid man skulle få över till annat...

07 mars, 2006 18:49  
Blogger vandrarvild said...

Lennart: Du kan göra det flera gånger under dagen dessutom :)

k: jamen, när de säger på reklamerna att vitaminpillrena har allt som kroppen behöver, vad sma man då äta för?

08 mars, 2006 10:53  
Blogger crrly said...

Det är fula plastsaker från 60-talet som är kult ju, alltså värda en massa.

08 mars, 2006 12:18  
Anonymous Anonym said...

Tina Thörner, klockrent värmländsk. Jag blev nästan mörkrädd när jag hörde henne insåg att jag pratar mer eller mindre likadant. :D Hahaha..

08 mars, 2006 18:07  

Skicka en kommentar

<< Home