tisdag, mars 07, 2006

försvarstal

Jaha. Är det nu jag borde bli nervös och stissig och börja nedräkningen tills jag ska vara på stationen?

Äh, vaddå, det är ju flera timmar kvar.
.
Jag tänkte käka frukost nu och läsa lite Harry Potter och kanske ta ett bad. Allt fixande och plockande skiter jag faktiskt i; take it or leave it, kliniskt rena hem tyder på förtryckta känslor, anser jag. Det är ur kaoset som fantasin flödar

eller är det bara ett kort försvarstal från någon som avskyr att städa?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas på att den första anledningen,
Ordning är bara för idioter – genier behärskar även kaos -okänd

07 mars, 2006 12:24  
Blogger vandrarvild said...

Du har så rätt. Hur stökigt det än är så brukar jag ha en slags ordning på det hela: att städa är ju egentligen bara att omplacera...

08 mars, 2006 10:48  

Skicka en kommentar

<< Home