lördag, mars 04, 2006

brats

Under ett av mina år i gymnasiet fanns det en kille i klassen som var en riktig översittartyp, en dåtidens brats som senare blev modell och blev utnämnd till något i stil med "årets manliga modell". Jag minns honom som en total mytoman och besserwisser och jag bytte kanske fem ord med honom på hela tiden vi gick i samma klass.

Igår såg jag honom på stan. Han kutade med ryggen, gick med sin flickvän och såg helt rädd ut på ögonen.
Han stammade lite när han pratade, vilket förstärkte det rädda i ögonen, och jag kände plöstligt mig en smula nöjd över att han var besegrad, även om jag genast skämdes över att jag ens tänkte så. Men han kunde mobba en del människor rätt friskt, var alltid tvungen att slå under bältet, vara bäst, så en del av mig tänkte ändå "You had it coming".

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan vad den där tigern är söt. Man vill inte lämna den...

05 mars, 2006 13:09  
Blogger Ms.Take said...

Det är bara att acceptera, man är inte större än så. Ibland känns det riktigt skönt att klämma åt någon, eller se någon bli åtklämd.

It's human nature baby, and it aint pretty!

05 mars, 2006 19:40  

Skicka en kommentar

<< Home