onsdag, mars 22, 2006

how to make your own pet

Jag har utvecklat en förmåga att kunna ignorera dammtussarna i hörnen och under sängen.
Jag är så pass bra på det att jag funderar på att starta en kurs i det.
Studenter som inte tidigare bott hemifrån borde nappa, och trebarnsmammor kanske.

Knepet ligger i att vänta tillräckligt länge, så att tussarna blir tillräckligt stora för att man ska kunna ha dem som keldjur. Innan de är stora som marsvin är de alldeles för små!

Nej, man ska vänta tills de är i samma storlek som en mindre kanin, och om man kan dra med sig damm från t ex köket och sammanföra det med dammet som finns under sängen innan man(mer eller mindre omedvetet vissa dagar) drar in det i vardagsrummet så att kaninstorleken kan hamna i ett slags slutskede.

Detta borde även passa pälsallergiker utmärkt, har jag kommit fram till, och människor som inte är hemma så ofta kan ju ha kanin-dammet som husdjur. Med tanke på att man slipper mata dem, allt det sköts per automatik ju längre tid som går, så måste man ju inte lämna bort kanindammet när man ska t ex ut och resa utan när man kommer hem har man istället fått ett husdjur i storlek av en hund.

Om man då sammanför damm från de olika rummen igen kan man ju lätt forma fram den hund man själv vill ha, som t ex en kungspudel eller kanske t o m en rotweiler.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm, jag har embryon till husdjur runtom i min lägenhet just nu. Kanske ska sammanföra dom å se vad som händer?!...

22 mars, 2006 19:23  
Blogger Unknown said...

Hahahaha, du är ju världens roligaste! :)

22 mars, 2006 22:00  
Blogger vandrarvild said...

Madison: döda dem inte! Sammanför dem, det kommer blir det bästa husdjur du haft, jag lovar!

Helena: Tack bejbidarling:) Jag har mina stunder.

23 mars, 2006 02:53  

Skicka en kommentar

<< Home