onsdag, mars 22, 2006

Ynk

Klokan är halv ett när jag slutligen stiger upp. Jag har nån slags feber och kan för mitt liv inte komma på varför men jag tassar väl runt här idag då och emlar* mig och eftersom jag är inne i harry pottervärlden nu igen så kan jag väl i alla fall få låtsas att jag är en ynk** i några timmar?

Jag är rätt nyfiken på hur i helvete de ska få ihop ett fungerande manus av "Harry Potter och Fenixorden" (boken som står på tur att bli film)och vilken skådis kommer jag att hata i framtiden bara för att hon tar rollen som Umbridge. Paddliknande människor lär inte vara svårt att hitta men jag är lite rädd att de kommer förbise det, med tanke på hur de slaktat böckerna genom de tidigare filmerna. Jag borde vara arg, men de har ändå gjort filmerna rätt bra, med tanke på hur otroligt många saker de skurit bort.


*Emla sig/vara emlig[:ämm ligg]. Västmanländska för att vara sjuk och ynklig halkrasslig/vek.
** En Ynk är en person född genom trollkarlsfamilj men utan magiska förmågor.


P.S. Läs nu böckerna om Harry Potter. D.S