onsdag, februari 01, 2006

Csn-brevet

Stackars D blev väckt av mig via telefon
och just då valde Isis och vovven att starta tävlingen
"Den som kan väsnas högst och därmed överösta den andra"
D tycker JAG är störig. JAG?! Jag var den som sa till dem att vara tysta, remember?!
*muttrar*


Fick mina högt välkomna CSN-räkningar idag.
Så nu författas här brev:


Kära CSN.
Eftersom jag är ett första klassen socialfall(dock den mindre skabbiga versionen som inte klär sig i pastelliga 80-talskläder från Myrorna och för stora stövlar alt. leopardmönstrade toppar och kort jeanskjol) som suger pengar av staten genom att blogga och lyssna på P3 hela dagarna (om jag inte sover hela dagarna och istället är uppe om nätterna)
så har jag ingen möjlighet att betala tillbaka begärda belopp på 8672 kr under 2006.

Givetvis ska jag betala tllbaka era statliga pengar med andra statliga pengar
om vi nu bara kan komma överens om ett belopp som är bättre anpassat till ett liv som ligger strax under existensminimum.

Med vänliga hälsningar (detta tillägg är för att jag stoppar foten i munnen och sedesamt håller mig ifrån att be dem stoppa upp något stort och taggigt i sin myndighetsröv)

Lena "alltid lika ironisk" VandrarVild
Örebro den 1 februari 2006

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skrev du verkligen så?

02 februari, 2006 19:36  
Blogger vandrarvild said...

hahaha, näe, tyvärr. Men det hade varit rätt kul att göra det. Att ha råd att göra det.

02 februari, 2006 23:34  

Skicka en kommentar

<< Home