onsdag, februari 01, 2006

borås

På P3 pratar de om Borås.
Där var jag en gång.
Det var sommar, människor överallt, det fanns ingen parkering, och jag var osams med min dåvarande pojkvän för att han kört helt fel och för att han kunde vara en sån jävla mesig 'mammas pojke'.
Han var en sån där som vägrar lyssna på en för att man inte har körkort själv, även om man påpekar att " OM man ska till XXX så ska man svänga där framme" och vi åkte väl tolv mil fel och jag var skithungrig och tyckte han var jordens idiot.
Värre blev det när han tvunget ville gå på nån restaurang där de inte hade vegetarisk mat och tyckte jag kunde äta lite kött för en gångs skull...
När jag är hungrig, och grinig p g a det, så blir jag verkligen skitförbannad på sådana hjärndöda kommentarer, så jag fräste väl nått och han satt där med sina revbenspjäll och tuggade och försökte släta över med sitt vanliga "...men...men".
Jag minns att jag hatade honom där en stund

men sen på djurparken såg jag vargarna och då blev jag gladare
även om jag grät inne bland glasburar och galler
för att människor alltid ska begränsa


Det var i Borås.
Två månader senare var jag lyckligt singel igen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Borås sucks ass.

01 februari, 2006 11:49  
Blogger vandrarvild said...

Ja, jag vet inte om jag blev så charmad av den staden....

01 februari, 2006 12:32  

Skicka en kommentar

<< Home