tisdag, januari 31, 2006

infall

Jag har ju mina infall och funderar dagligen på vad jag ska göra med mitt liv
(skriva såklart, brukar folk säga, men det tjänar jag ju inga pengar på just nu)
och jag känner att jag vill testa att jobba på olika ställen.
Nyss kom jag på mig med att undra vad man skulle kunna jobba som på förlag.
Förmodligen måste man ha 80 p onämnbar utbildning för det.
Teater vore kul med. Det skulle passa mig.
Bäst vore väl att skapa sitt egna jobb.
Det där bokcaféet vi pratat om att starta ligger fortfarande och skaver i skallen,
det skulle vara så jävla roligt att testa.


(Åh, kl är två, det betyder KRISTER!)

Vovven tycker att jag är skittrist. Jag ser det på honom. Han ser på mig och lägger sig sedan suckande på golvet nedanför min stol.
Nu ska jag ringa vårdcentralen. Och sen måste jag bara kommentera danmark och muslimerna....

3 Comments:

Blogger Santinelli said...

Varför inte fråga om du får gå en starta-eget-kurs på Afbetsförmedlingen. Då får du lära dig lite grunder i att starta eget plus att du har tid att planera och fundera kring caféets viktiga affärsidé samt vilka mål du har med det hela. :)

Efter kursen kan du bland annat få hjälp med lön i sex månader.

31 januari, 2006 14:24  
Blogger Henrik said...

Är det bara jag som tycker P3-Chisters glättiga göteborgska är skitjobbig i etern? (om det var han som åsyftades i inlägget)

31 januari, 2006 15:47  
Blogger vandrarvild said...

Tony: Jo, jag ska dit på måndag och snacka lite, ska se vad som kan finnas, ska vara en finne i rumpan på dem tills de ger med sig på ngt plan - jag vill ha längre praktik med, än bara en vecka som man kan få nu men jag vill ha minst fem för att man ska hinna lära sig ngt på nått ställe....

Dough: Äh, han är väl inge glättig heller. Du är petig *haha* Dessutom var det en tjej som var programledare idag.
Men jo, eller, det var snarare programmet som åsyftades, inte personen som brukar hålla i det.

31 januari, 2006 17:34  

Skicka en kommentar

<< Home