torsdag, december 22, 2005

Biografi

Jag sätter på tevatten när jag kommer hem, som av gammal vana, även när jag inte vill ha te. Mina händer och fötter är kalla efter bion.
Vi såg "The Dangerous Lives of Altar Boys" som var en riktigt bra rulle. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Men som alltid efter filmer dröjer jag kvar i dem lite till; det är lite samma känsla som när man inte vill vakna på morgonen för att det är en annan slags verklighet här utanför drömmen, och filmen.
Hemma här har jag andra verkligheter att vakna till. Jag vet inte varför jag är förväntansfull, det kan inte vara inför julaftonen för det har jag gett upp för många år sedan. Det är något annat som dröjer sig kvar: en glödande glädje i magen. Jag tror det har med boken min att göra. Jag insåg idag att det är lönlöst att kämpa emot så jag ryckte lite på axlarna igen och sa högt rakt ut i rummet : Okej, jag skriver väl den här boken då.
Vart den här vägen ska sluta vet jag inte. Jag är lite nyfiken.