torsdag, september 22, 2005

Uppföljning

Ni som med spänning följt mitt ost-sug i några veckor kan nu andas ut: Nyss köpte jag en hushållsost-halvmåne. Jag ska baka nu och äta nybakat bröd med ost på. Man måste göra det fint för sig själv. Och jag har varit kass på att äta den sista tiden. Ost! Åh.

Mötte en bekant på vägen till affären och inser plötsligt, när jag ser honom , att han ju är så in i helvetes söt och helt klart hångelvänlig. Han känns bra på något sätt. Kanske för att han är så öppen till sättet.
Jag vågade knappt möta hans blick för jag tänkte att jag nog skulle börja skratta och det hade ju varit... intressant att förklara det för honom; 'Jo, serru, jag bara undrade om du var trevlig att hångla med...'
Eller inte.


Nu ska jag fortsätta det här roliga: städa. Helena kommer imorrn vid fyra, och innan det ska jag träffa Sofia och hennes pojkar och jag tror hon sa att hon skulle bjuda på mat.
Maaaat! Sofia är dessutom glutenallergiker hon med. Det är bra det.