fredag, september 23, 2005

ordning

Jag både avundas och avskyr ordningssamma människor. De som har totalt ordning på sina prylar kan inte ha mycket annat i skallen.
Det måste vara trevligt, att ha ordning i skallen med.


På tal om ordning vill jag ha en Ordning&Reda-butik här i stan. De har mina dagböcker där. De där 'billiga' 200-kronors tyginklädda olinjerade dagböckerna som jag älskar. Som har ett fint litet snöre som markerar vart man hålls. Mer sånt till folket: valmöjligheter. Och möjlighet att ha ett markörsnöre i en bok.

Fler butiker som borde öppnas i Örebro:
Lush (mitt badrum luktar skit sen jag flyttade från V-ås. Jag vill ha Temptation och den där apelsintvålen. Red Rooster, i 3 kg´s bitar. Minst.).
Lagerhaus(På Lagerhaus hittar man skoj plastprylar. Jag borde köpt den där flamingoljusväggen som fanns för nått år sen. Sen har de andra roliga underliga saker. Jag saknar Lagerhaus.).