onsdag, april 18, 2007

N som jag jobbade med några timmar idag var trevlig. Inte sådär käckt trevlig på ett korkat sätt utan hon var smart, rolig och totalt vettig. Det är bra. Nu kommer jag ju inte träffa henne eftersom jag ska vara vikarie för henne, men jag kanske ska gå nån mer upplärning där så vi får se.
Hon har iallafall flyttat till stan ungefär samtidigt som jag och vi nämnde lite snabbt det här med att man inte hunnit eller vet hur man ska skaffa vänner i Malmö. Hur gör man? Man kan ju inte gärna klänga på nån på helgon eller nån annan sajt som nått sajko och säga" snällasnälla bli min vän" i bästa nina hemmingssonstilen. Nej, här krävs det lite mer. Men vad?

well, det där ska jag fundera på medan jag käkar tre mackor med min underbart goda hommos/hoummus/kikärtspuré.

Föresten var min astmakoll okej. Ganska menlös och inget jag inte visste sedan innan; blåsa i ett rör före och efter TRE doser astmaspray. Jag brukar ta en dos. Tre doser är som att ge knark till en redan speedad noshörning: Jag har hjärtklappning och skakar i hela kroppen. Att sitta still är inte helt lätt, jag skakade när jag skulle köpa lacknafta på hemköp tidigare(Hade jag köpt T-röd hade de stoppat mig...) och nu har det gått två timmar och jag känner fortfarande av det.

I-landsproblem.