torsdag, april 19, 2007

inläggnummer2500

... och jag känner hur den här gråheten sänker sig över livet igen, den där färglösheten som jag aldrig vet hur jag ska jaga bort utan att fly min väg en stund, fly in i andra världar där solen skiner och luften är fylld av andra ljud. återigen krävs det nya block och pennor för att jag ska kunna landa, och ett fik någonstans där jag kan sitta ostörd. även om ensamheten inte är önskad så har jag inget att säga till någon mer än några ord om vädret, eller kanske om det där tomma som då och då faller över en

vännen undrade vad det var för fel, är jag deppig? men jag svarade att det snarare är en sådan dag bara. mitt i livet. en dag av grumliga tankar och röda äpplen

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm...opp å hoppa! Gå baklänges genom lägenheten, se världen från andra hållet...liksom...köp ett gäng wienerbröd och en gigantisk kaffelatte som räcker hela dan...avsluta med hoppsasteg så har du lurat bort det där knasiga!!

Tips från coachen...;)

20 april, 2007 10:55  
Anonymous Anonym said...

Ibland är det skönt med såna dagar...ibland inte.
Kanske är det som med krukväxter? Man måste vattna dem ibland, och kanske är det så att man måste fly in i den där andra världen ibland också för att den inte ska vissna?

20 april, 2007 12:00  
Blogger vandrarvild said...

Madison: wienerbröd är det 24 eller 27 lager fett i, så nej tack, jag kan lika gärna äta ett paket margarin... :) men du har rätt i att jag behöver lite nya perspektiv på saker! tack.

Listoplisto: ja, jag tror det, man måste vara i den världen med, för att den inte ska vissna. för det gör den annars, oundvikligen. Därav alla vilsna människor - de vågade aldrig ta klivet in i den mörka skogen.

20 april, 2007 12:26  

Skicka en kommentar

<< Home