fredag, juli 14, 2006

Revolution NU!

Jag har lite tråkigt idag, och är ganska trött.
Kan vi inte starta en revolution nu? Tänka om, tänka i andra banor.
Inte krossa skyltfönster eller misshandla folk; inte förstöra för förstörandets skull. Sånt är för töntar.

Jag vill ha en ganska iskallt agerande istället. Ändamålen helgar medlen-stilen.
"Vi är en grupp revolutionärer som är trötta på hur vi blir behandlade av samhället så nu stänger vi ner er skittidning som bara sprider taskiga vibbar och rädsla till människor, tack och adjö. Vet du inte vad du ska göra istället? Det är ju för fan sommar, köp en glass, sola lite, skaffa dig ett liv."

Vi måste absolut börja med att hacka oss in på CSN och nollställa alla studieskulder. Eller ska vi börja med att samla in personnummer på de som vill bli skuldfria och sen hacka oss in? Jag har en skuld på 285 000 pix, någon som känner sig manad att ta bort alla skulder som är ovanför 100 000 kr-strecket?

Uppvigling till brott, heter det kanske så? Nejnej, det här är bara en väntan. NÄR I HELVETE SKA NÅN FATTA ATT DE SKA HACKA SIG IN PÅ CSN?!
Kom igeeeeen, vi väntar ju!
Jag är för datahackerokunnig och feg för att göra det själv. Men revolutionären i mig hoppar och tjoar av glädje inför tanken att det skulle kunna hända.
Fatta vilken kaos det skulle bli. Vilket studentuppror!

2 Comments:

Blogger crrly said...

Weeee, jaaaaaaaaaaa.

14 juli, 2006 21:03  
Blogger Vilse said...

Skriver upp mig på listan direkt! Om/när jag äntligen är klar med utbildningen kommer jag ligga en bra bit över 250 000 kronors strecket...

Vore skönt att kunna nollställa och vara skuldfri när jag börjar jobba "på riktigt"...

16 juli, 2006 15:51  

Skicka en kommentar

<< Home