torsdag, juli 13, 2006

blod

De har tömt mig på blod. 4 rör.
På armen har jag ett plåster med färgglada insekter.
Barnplåster. Våga vägra vuxenplåster. Sköterskan snodde ju för fan blod av mig! Lite kul ska jag väl ha för besväret.


Vid blodtömmarstolen satt det två stänger med knoppar. Fastsatta i stolen.
"För att man ska ha något att klämma på när man har ont av nålsticket? frågade jag lite på skämt och klämde åt så hårt jag kunde, lite på prov.
"Nej, för gamlingarna att dra upp sig i, när de ska resa sig."
Hon är söt. Grön ögonskugga och hårband. Yngre än jag själv.
"Inte lika roligt som mitt förslag alltså!" sa jag. Jag ler.
Genom fönstret ser jag pappas bil på parkeringen. När hon sticker nålen i mig vill jag inte se. Jag pallar en hel del, men en nål under min egen hud kräver lite mer övning.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hej på dig! Småler lite åt dig idag. Kanske den blå himlen som gör det....! För att vilja starta en fight club åtgärd och organisera revolution mot bratsen och Lassbomaffian så måste vi nog ha en ledare som pallar för ett litet nålstick va.....? Hehe....kram påre!

13 juli, 2006 12:28  
Blogger vandrarvild said...

Äääääh, jag pallar ju nålsticken, de gör mig inget. Jag vill bara inte SE dem sticka mig. :)

13 juli, 2006 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home