fredag, juli 14, 2006

Veronica veronica, ditt blåa strumpeband...

Jag hade verkligen peppat mig, väntat i en vecka på upplösningen, funderat på hur det skulle gå, vem som hade gjort vad. Hur ska det gå, hur ska det gå?
Sista avsnittet av Veronica Mars visades igår.

Då, av alla stunder på hela veckan, så ringer Darling-D.
Jag lyssnar till störst del på honom. När det inte var spännande på TV.
Mitt i allt säger han dock
"Veronica Mars, Die and give me back my girlfriend!"
"Okej, hint taken, jag lyssnar!"

Jag tror jag fick ihop avsnittet ganska bra ändå. Jag hade fel om både Duncan och Logan - tur det. Och nu undrar jag ju givetvis vem som stod utanför dörren:
Man kan tycka att det borde vara Duncan eftersom de fått vara isär i ett år på lösa grunder, men jag hoppas det är Logan för nu när han visade sig vara en inte-skurk så är han nog mest värd.
Duncan har ju en tjej redan. Givetvis kommer han och V.M strula i nästa säsong, om det nu inte var han som knackade på dörren(Oh, the DRAMA!) men Logan är ju numera föräldralös, überrik och har Willow som syrra.
[Fatta vilken kul parodi-mix av Buffy och V. Mars man kunde göra. Lerfigurer givetvis. Kameran i Logans sovrum måste givetvis vara med på något sätt *hehe* Veronica löser brott och Buffy klubbar ner de kriminella idioterna? Eller är det en spin off med bara Veniga Willow som kör trick på trick mot Logan för att överta familjeförmögenheten under de stunder som pressen inte fotar dem och de måste luta sig mot varandra i spelad sorg? Hmm...]

...och det här är Örebro, Sverige år tvåtusen6. Jag är 32(eller, vänta, har jag fyllt ännu, eller fyller jag 32 i höst?) och jag diskuterar seriöst en serie om en tonårstjej som har en benägenhet att lösa brott och har killproblem som vem som helst. Ja, nästan vem som helst.

Hur som helst så är serien jävligt bra.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med och jag är några få år äldre än du.

14 juli, 2006 10:54  
Blogger vandrarvild said...

Det är ju ingen vanlig tonårsserie heller, det är det som är så schysst med den. Nu ska jag kolla in svts sida om det står något om en andra säsong.

14 juli, 2006 11:48  

Skicka en kommentar

<< Home