torsdag, juni 15, 2006

ripoffrape

Nån mer än jag som hört 'Kingston town'-ripoffen i discoversion?
Sommarplåga nr 3 näst efter Boten Anna och den där DiMaggio-Ego.
När de spelar ripoffen sjuner jag UB40s Kingston town istället. Samma melodi och allt.
FAAAAAAN så fantasilösa människor är(och jag borde skaffa mig ett liv?)
Ska ta reda på vad låthelvetet heter.
Jag misstänker att jag snart kommer skriva en grovt cynisk mutterblogg om alla dessa jävla sommarlåtar som dött och glömts innan augusti är slut.

eller kanske en om P3s kommersialisering?
Åh, alla dessa val och möjligheter...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

DiMaggio-ego?

brukar kolla upp dina musiktips på youtube... men jag tror inte jag får många träffar på "kingston town"-ripoffen.

;)

(även dåliga musiktips är musiktips)

15 juni, 2006 14:46  
Blogger vandrarvild said...

haha, jag ska höra av de säger att den heter nästa gång. Tror inte det funkar att ringa in och önska sig "Dewn där låten som låter som Kingston Town fast mer eurotrashigt poppig"! :)

Jo, hon heter Veronica DiMaggio. Låten heter EGO och jag AVSKYR den! *haha* Seriöst. Den är så jävla kass och den sätter sig ALLTID på skallen, vilket gör mig mer irriterad.

Tills dess kan du lyssna lite på Cyndi Laupers "Time after time" och Kjellvanders "Marrow", Winnerbäcks "Rusningstrafik" och Belle and Sebastians "Dog on wheels". Kanske Amiee Manns "Save me"?

15 juni, 2006 20:08  

Skicka en kommentar

<< Home