måndag, maj 22, 2006

jag längtar samma längtan

Ja, jag vet vännen, jag borde lugna ner mig lite. Ge mig själv mer tid.
Men till vad? Vet du vad det är du själv väntar på då? Ett bättre liv? Vad är det då, det bättre livet? Är det mer mat på bordet, fler prylar som du tröttnar på efter en månad, eller är det bara en ändring av attityd från en själv man behöver. Det kanske är det som är lyckan; att veta om vad man vill och agera därefter istället för att låtsas som om hela världen är emot en när alla i själva verket har fullt upp med att oroa sig för samma sak och skiter fulltständigt i vad du håller på med.

Någon av mina närmare sa att h*n längtar hem, men utan att veta vad 'hem' egentligen betyder. H*n höll med när jag sa att det handlar om det enkla i att öppna en dörr och känna att man kommit hem, oavsett om platsen är att sköta om andras barn eller om det är att skrika över dånande maskiner på ett fabriksgolv. Man måste följa hjärtat, hela tiden följa hjärtat. Men jag förstår vad h*n menar med att vilja komma hem, eller att ha ett hem som är en trygg plats. En plats att återvända till. En plats utan oro och rädsla, med kärlek och ro.
Jag längtar samma längtan.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

So, follow your heart då. Du vet antagligen vart "hem" är någonstans......

22 maj, 2006 22:46  
Blogger vandrarvild said...

Jo, jag vet ju det. På flera sätt. :)

24 maj, 2006 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home