måndag, maj 08, 2006

andnöd

Jag orkade inte sitta i solen. Men en isglass och en läskeblask fick jag i mig, och Pia berättade att jag haft astma de senaste dagarna för det där med ozonlagret som ligger lågt just nu, något som de pratat om på teve - men som jag bara zappat bort innan jag orkat lyssnat klart. "Helst ska personer med astma hålla sig inne" har jag hört men ignorerat - men nu fick jag ju hela bilden klar för mig och stannar väl inne lite då. Hann få en jävla massa färg idag ändå och jag kommer väl bränna öronen (!!!) i år med om jag inte aktar mig.

Det är faktiskt en smula pinsamt att alltid lyckas bränna öronen och gå runt med stopplyktor på var sida av huvudet. Dessutom är jag så jävla trött av allergin att jag inte är speciellt social just nu utan mest sitter och halvsover om jag nu flyttar mig från datorn. Inte orkar jag laga mat heller.

Berättade för Pia lite om D och hon sa "Jamen, om han är en sådan person, då tycker jag om honom utan att ha träffat honom." och det gör hon rätt i.

På vägen till bibblan såg vi en duva med skadad vinge. Den verkade ändå repa sig när vi stod intill den för den kunde dra upp vingen efter en liten stund så kanske den bara fått sig en smäll och mår bra snart.
Men jag förbannar som alltid min egen handlingsförlamning, att jag inte är den som rusar hem efter en kartong att lägga den i för att sedan hjälpa den att spjäla vingen tills den mår bra igen
men jag vet inte riktigt hur man gör
jag vet bara hur man är en av alla dem som suckar ledset och går vidare

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag byter gärna dina brända öron mot min röda mule! Där snackar vi stoppsignal och det händer alltid så fort jag är ute i solen.

09 maj, 2006 09:35  
Blogger vandrarvild said...

Aj, jag beklagar, öronen kan man ju i alla fall täcka över, vilket jag måste göra för nu börjar de göra ont :(

09 maj, 2006 11:09  

Skicka en kommentar

<< Home