måndag, maj 08, 2006

sol ute sol inne

Jag är färdig för fika i statsparken och klockan är inte ens ETT! Mina djupa känslor för min egen framåtanda i dessa engångssituationer är enastående. Okejokej, jag ska inte försöka mig på svår svenska, inte idag, jag ville bara påpeka att jag är impad över att jag faktiskt kom igång överhuvudtaget idag med tanke på att jag vaknade, och fortfarande har, jordens huvudvärk som troligtvis är en kombination av sovit underligt med nacken/vätskebrist/allergiförkylningstjockhet i bihålorna. Halleluja.

Nu under morgonen har jag konstaterat vissa saker:
- När man har fönstrena öppna kommer det in flugor och spindlar och fan vet allt. De sitter på underliga ställen och ser ut som skräp av något oidentifierbart. Jag hoppar till när jag försöker peta bort det och de flyger upp i ansiktet på mig.

- När man är i ett distansförhållande ska man inte tänka på sex överhuvudtaget för det är frustrerande som fan att veta att man inte kommer att få sig något på obestämbar tid.(Istället läser jag Isaac B.Singers Skuggor över hudsonfloden. Det funkar finfint som avsexualiseringsgrej för nästan alla personer i boken är ganska vidriga och håriga cigarrökande män som pratar om koncentrationslägren och vänner som dött i dem.)

- Om man lägger en sak på golvet på kvällen innan man somnar spelar det ingen roll om man plötsligt hävdar sig tro på magi och ber om att saken ska ha städat bort sig själv när man vaknar. Den ligger kvar. Jag tror det är en konspiration mellan möbler och prylar och golv att det dessutom ska blåsa fram dammtussar från ingenstans just när jag vill ut i solen och väl ute i solen kommer tänka " Jag borde gå hem och dammsuga".


nu SKA jag ändå ut i solen