söndag, maj 07, 2006

sajko

Midnattsvännen och jag sitter och jämför internet-sajkon med varandra: killar som vi genom åren pratat med på nätet och som visat sig vara SAJKON innan vi ens kommit så långt att vi ens funderat på att träffa dem IRL. Killar som snackar lent och som sen mitt i allt vänder på steken och är kontrollerande freaks, och fan vet allt, you name it. Nejnej, inga riktiga evil-sajkon handlar det om. Mest vardagssajkon i olika former, som de som tror de är kär i en efter två timmars msn-ande och sen smsar femtioelva gånger om dagen och slutligen ringer och brölar AJ LÖÖÖÖV JOOOO, eller de där som sagt att "Ojaaa, jag är intresserad av allt du gillar och du är vacker och klok, älska mig så kan jag kontrollera dig för jag har ingen självkänsla och dessutom är min kuk mindre än ditt lillfinger. Amen!"
Som sagt; vardags-sajkon.

Vi är tacksamma att vi kommit så pass lindrigt undan ändå; man kommer en bit med magkänsla och misstänksamhet har jag märkt. Nu har vi ju båda två träffat kloka vettiga killar via nätet så alla där ute är ju faktiskt inte sajkon, trots allt.

Men vi funderar lite över en sak:
Varför kommer så många av 'våra' sajkon från Gbg? Är Gbg en sajkomagnetstad månne?

4 Comments:

Blogger deusexmach said...

Göteborgare är väl lite psyco till vardags? Det är väl därför vi har accepterat dem? Lite som en väl-vattnad farbror som gick till sjöss i sin ungdom, på julafton. (Han med de flasiga vitsarna som ingen egentligen skrattar åt),Jag vet inte om det är något med mineralerna i grundvattnet.
"Feskekörka"(uttalas glättigt och käckt)
Men de är inte kloka i sillstrypar´n

Göteborg lär vara sodomins okrönta huvudstad förövrigt.

07 maj, 2006 22:22  
Blogger vandrarvild said...

well, hold yoyur horses, ett av sajkona var från Malmö med...

07 maj, 2006 22:52  
Blogger deusexmach said...

NeeeeeeJ! Vem var det? Han har besudlat får fina stads rykte.
Här rullar vi pervon i tjära och fjädrar

07 maj, 2006 23:08  
Blogger crrly said...

Usch, jag vet ju vem du menar...... Göteborgarn alltså! :p

08 maj, 2006 10:47  

Skicka en kommentar

<< Home