tisdag, mars 14, 2006

mellan bokklädda väggar

Emellanåt vaknar en stark lust till förändring i mig; som nu ikväll. Jag vill ändra på något. Det här är mitt liv men vad är det för liv, vad väntar jag på.
Jag börjar med det jag kan göra något åt på en gång. Inställningen, attityden, hoppet.
Sen tar jag itu med småsaker som att rensa garderoben från kläder jag inte använt under de senaste två åren, kolla bokhyllan om det är något jag kan tänka mig att avstå ifrån.

Jag har en känsla av att "compact living" är något jag skulle anamma; Emellanåt vill jag bo i en grotta där väggarna är klädda med böcker och bilder jag gillar, inte ensam i en lägenhet som rymmer minst tre personer. Det känns som om det finns för mycket plats för mig att röra mig på. Hade jag mindre skulle jag rikta mig mer utåt. Inbillar jag mig. Men jag vill inte ta reda på det just nu.

D har tagit flera foton på mig under veckan som gått. Det är återigen underligt att se sig själv på bild; är det där vad andra ser? Vem är det de ser? För det är inte jag. Det är bara den jag är på utsidan just nu.

2 Comments:

Blogger crrly said...

Såg du bilderna jag skickade också? :)

14 mars, 2006 11:40  
Blogger vandrarvild said...

Jaaa, jag fick dem, tänkte just maila dig och kommentera dem :) Gillade den som du la längst ner i mailet :)
Vi måste ta fler en annan gång.

14 mars, 2006 12:54  

Skicka en kommentar

<< Home