lördag, december 31, 2005

Blodtörst

Nyårsångest som vanligt; efteråt kommer jag rycka på axlarna igen och säga " Vart brinner det?" om allt ståhej. På ren trots borde jag sitta hemma och spela spel. Om jag hade nått. Jag vill ha ett. Förra året spelade mitt ex Prince of Persia. Det skulle jag gilla. Min blodtörst vaknar till liv av sånt, jag vill slakta monster och leta skatter när jag sitter med en spelkontroll i händerna. Jag fastnar direkt i spelen, blir yr om jag slutar titta på skärmen, timmar förflyter, jag glömmer att jag är hungrig och kissnödig...

det är därför jag inte spelar... För att jag märkte det där hos mig själv för flera år sen, nått maniskt verklighetsflyende som är värre än att se på film eller läsa böcker. Men om jag spelar ikväll, kan nån ringa mig vid midnatt och säga till mig att gå på toa?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är rätt! Nyårsafton är amatörernas afton. Önskar dig dock ett gott nytt år!
Kram från Pershyttan

31 december, 2005 14:25  
Blogger crrly said...

I´ll call ya, babe!

31 december, 2005 20:17  

Skicka en kommentar

<< Home