måndag, november 28, 2005

Nattblogg

Det är natt igen och jag har äntligen slutat gråta över Buffyavsnitten när mamman dött och istället börjar flina lite åt Buffybot och Spike.
Jag vet inte när jag käkade sist men det är nog dags igen. Dagen har gått sjukt snabbt, klockan är halv ett nu och nyss var klockan fyra. Det var föresten då jag käkade sist. Aj då, dags igen kanske...

Jag har slagit ett personligt rekord i att sitta länge vid datorn utan att få dåligt samvete, men det har varit en sådan dag idag igen, när jag faktiskt inte kommit på så många saker som jag tycker är värda att leva för. Jag var på en promenad men det hjälpte inte det minsta, tvärtom.
Så Joyce Summers död kom ganska passande i mitt deppiga tillstånd: nu mår jag bra igen. Eller.. bättre i alla fall. Jag orkar bara inte tänka på det längre. Jag har i alla fall gråtit mig svullen och rödögd och är djupt tacksam för att jag bor ensam för det är inte lika lätt att gråta av sig när man bor med nån. Om man inte gör det om nätterna inne på toa som jag fick göra förra året. Men det är en helt annan historia.

Plus att jag pratat lite med en kille som inte verkar berrig, stel och underlig trots att han finns på spraydate, men han ligger på en del minus för att han seriöst tycker att 'Van Helsing' är en bra film...
Jag står oförstående. Okej att Hugh Jackman är med i den filmen, han är ju dregelobjekt nr..nåntingm men han ligger rätt högt upp, och knullvänlig som fan, men ändock: filmen är pinsam!
Den ligger i samma klass som 'Constantine', som enbart inte ligger på minus för att Tilda Swinton är med i den. Hon är underbart androgyn, och jag ser fram emot att se henne som häxan i Narnia-filmen snart.

Jag har inte skrivit om helgen ännu, att jag var i Nora i fredags och på sommarjobbets firmafest några timmar i går.
Det har bara inte kommit ord för det. En annan dag kanske, men nu blir det mer Buffy till nattmackan, imorrn kommer kanske mamma och pappa hit en sväng. Klockan är snart ett och alla ljud runtomkring mig i lägenheterna och på gatan har tystnat. Det verkar bli en lugn natt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har bott i Nora, det var inte roligt alls.

28 november, 2005 22:23  
Blogger vandrarvild said...

Jag tyckte det var rätt mysigt ändå, fast jag såg ju inte mkt av det förståss. När bodde du där?

28 november, 2005 22:37  
Anonymous Anonym said...

Mysigt, kanske det ja. Var ingen trevlig period för mig i alla fall. Var nog -88 till -94

28 november, 2005 23:06  

Skicka en kommentar

<< Home