onsdag, juni 13, 2007

min hals är granne med gud

Nu har jag så jävla ont i halsen att jag inte kan svälja. Det pluppar till i öronen varje gång jag försöker. Och jag måste ju svälja varje gång jag dricker vatten för att jag tänker att det är bra att dricka så mycket som möjligt. Och för varje klunk grimaserar jag illa. Nu ringer jag fanimej vårdcentralen och frågar om jag kan komma dit snart. Jag vill ha halsknark, plenty of it.

Och prata vill jag inte heller göra, för då kliar det. Det är tur att det inte ringer mycket här.
Inatt vid tre vaknade jag av att jag hade ont och var så torr i halsen att det brände.
När jag är sjuk(eller vaddå "när jag är sjuk"? Alltid!)är jag extremt gnällig. Jag vill dricka varmt varmt te och äta glass.

Min hals är granne med gud idag

Etiketter: , , , , ,