tisdag, juli 04, 2006

Åh, Glenn!

Jaha, så sitter man alltså här igen. Till smäcktande toner av Glenn Mederios "nothing´s gonna change my love" som spelas på.... Radio örebro.

Tack lokalradion för att du förvisade mig tillbaka till 13årsåldern och sommarstugan och den lite unkna doften av sjövatten från nybadad kall hud tillsammans med slukandet av barbara cartlandnoveller som köptes till mig av pappa på mackarna på vägen upp när vi passerade genom städerna längs med kusten innan jag återigen hamnar i soffan som stod vid fönstret längs bak och den där sommaren som jag drömde mardrömmar om "Nord och Syd" och krig som passerade gränsen till underligheter.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nostalgi, vad underbart! :) /J

04 juli, 2006 11:08  
Blogger vandrarvild said...

Jag vet. Emellanåt spelar jag bara åttiotalsmusik för att känna mig som en fjortis igen *haha*
Nostalgi är bara ett eko. Men ett trevligt sådant.

04 juli, 2006 13:44  

Skicka en kommentar

<< Home