fredag, juni 30, 2006

kapten blåskägg

Jag minns när man kunde inbilla sig att man var kär i någon för att det passade ens syften.
Det hela påminde om historien om Kapten Blåskägg till slut
"Men han är rolig och hans strumpor luktar ju inte SÅ illa, och hans kommentarer är ju inte SÅ elaka för det är ju rätt trevligt att slippa vara ensam även om jag har ont i magen hela tiden".


Hans skägg är ju inte så himla blått, och det gör inget att jag inte får beträda vilka rum jag vill i hans slott för han ger mig ju så fina saker och säger så snälla saker ibland och även om mina systrar varnar mig för honom så är hans skägg som sagt ju inte såååå himla blått....

2 Comments:

Blogger Vilse said...

Mmm, och min Kapten Blåskägg (och jag var hans..?) har precis brutit upp. Just därför att inbillningen inte funkar längre..?

Jag önskar det kunde bli på riktigt någon gång så jag slipper berätta sagor för alla, inklusive mig själv...

01 juli, 2006 00:03  
Blogger vandrarvild said...

Know the feeling, men i slutänden är det väl bättre att vara ensam än med fel person. även om rätt person är rätt ganska länge innan han blir fel så..
Hur som helst: alltid lär man sig något av det.

01 juli, 2006 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home