söndag, februari 05, 2006

nio sex noll

40 inlägg kvar till nummer 1000.
Jag har inte ens bloggat i ett år. Shittpåmmfritt! Som jag och någon vän(Jesper är misstänkt där) brukar säga. Gärna snabbt och med nån dialekt som får det att låta hysteriskt. I alla fall är det så det låter i mitt huvud. Jesper är föresten ståkkhållmare nu. Han flyttade nu i helgen. Shittpåmmfritt. Sambo lixom. VÄRSTA KOOLA! (som han säger)

E kommer snart hit, vi ska färga mitt hår och laga lyxmiddag och kolla på Ned Kelly, om vi inte hittar nån annan film bland 20-kronorsfilmerna på Klippet. Jag vågade inte rota igår, kändes för mycket "Tragisk ensam singeltjej som inte har något att göra på lördagskvällen utan måste leta billiga filmer som simpel underhållning" fastän jag hade massor att göra och mest ville ha en film på i bakgrunden. Så jag såg bl a My Little Eye på femman och herreminjävlars vilken plågsam film. Mina mentala påminnelser till mig själv om att inte se den typen av film funkar inte, jag är naiv och tänker "Men den KANSKE är bra ändå, i alla fall lite" men nejdå, det har ännu inte hänt.
Jag är filmnaiv även om jag är för kritisk. Jag vet inte riktig hur det där hänger ihop egentligen. Jag sågar ju filmer hur lätt som helst men kan glatt kolla på fjantiga filmer som Twister och Dirty dancing flera gånger om. Märkligt hur det funkar. Det beror väl på varför man väljer att kolla på film just då kanske.

Jag börjar bli sjuk. Det kanske var lika bra att det inte blev ngt med nån resa söderöver ändå
men D blev i alla fall besviken när jag ringde och sa att jag inte kunde komma.
Nu trodde jag väl inte att han skulle bli något annat än besviken, med tanke på min ypperliga charm och en viss förmåga att kunna föra min talan har jag placerat mig som en av dem han är närmast. Och vi har inte ens träffats, så han har missat mina menande sidoblickar och mitt alldeles för höga skratt och ämneshoppen mitt i samltalen. Och återigen måste jag påpeka att det hela ska läsas med en smula ironi i åtanke.
Men seriöst: Jag beklagar givetvis det hela men vi träffas väl när det är meningen. Och nu när jag känner mig rätt varm och förkyld och halsontet börjar smyga sig på så är det nog lika bra; hur kul är det att träffas första gången och så sitter jag där och snyter mig konstant?
Jag påpekade att om han köper tågbiljett långt innan han ska komma hit blir det ju billigare och jag vet inte om han minns att han lovade inatt att kolla upp det där. Jag vet inte hur berusad han egentligen var.


Nu ska jag få tag på hundägarinnan och säga att jag nog inte kan vara hundvakt på tisdag ändå, men kanske torsdag.
Och frukost. Frukost kl 13. 40 en söndag. Det är som det brukar vara.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ibland då jag blir sugen på en bakelse eller t ex semla, brukar jag köpa två bara för att visa att jag inte är singel. Lite dumt, va?Sen, då jag tar påsen och går kan jag tänka, vad har de andra egentligen med det att göra?
Fick ett SMS för en stund sen från min kompis i Brickebacken, han ska ha fest på lördag och tyckte att jag borde titta dit. Han vill ha revansch för en misslyckad öldrickartävling vi hade en gång. Han tycker inte att den gången räknas, för just som vi höll på somnade han och gled ner under soffbordet! Det var tur att han inte hade glaset i handen...

05 februari, 2006 17:12  
Blogger vandrarvild said...

så du ska hit i stan i helgen? Då måste vi ses du och jag.

05 februari, 2006 20:11  

Skicka en kommentar

<< Home