torsdag, januari 12, 2006

givet

Givetvis tar bussen 15 minuter längre på sig än vanligt.
Det sitter två killar i sätena bakom mig och pratar om sina - håll i er - trimmade traktorer. Med största allvar. Jag har solen i ögonen och jävligt störd över situationen som helhet.

Så jag kommer för sent till mitt långa arbetspass på en och en halv timme.
Givetvis kastas jag in i en sjuk ström av samtal och nån blir sur för att jag inte kommer på namnet på marknadschefen. Givetvis kom jag på vad han heter så snart jag la på luren.


Jag vill hem igen, jag vill bara hem. Det vore skönast om jag hade någon där som väntade på att få hålla om mig en stund eller några timmar men jag får väl svepa in mig i ett täcke, värma vetepåsen och lägga den över axlarna och krypa upp i soffan, dricka te och kolla på Simpsons och skratta högt i min ensamhet, sådär att det nästan ekar ödsligt. (håll om mig)
Kan han inte komma snart, själsvännen och kärleken. Jag tycker att jag har väntat länge. (somna intill mig)

2 Comments:

Blogger crrly said...

KRAM på dig, älskade sötnos.

14 januari, 2006 23:04  
Blogger Gudinnan said...

Tror inte att du behöver vänta så länge =)

16 januari, 2006 19:18  

Skicka en kommentar

<< Home