onsdag, november 16, 2005

Närhet genom avstånd

Min nya presentationstext på SD, grovt generaliserande givetvis, men det är ju det som roar min cyniska sida:


"Jag drev med SD i min blogg och är bara här för att samla material för att kunna fortsätta med det. Det är inte så svårt att hitta det jag söker här. Jag beklagar att ni måste masturbera ensamma. Jag beklagar att ni inte vill ha en tjej med hjärna framför en med blonderat hår som enligt egen utsago "är en trevlig kul tjej(alt. 'galen' eller 'busig') som gärna partar med sina vänner" och ägnar tre timmar om dagen till att inte tänka själv utan sminkar sig en mask för att ni män ska se hennes verkliga Jag. Jag beklagar att ni inte hittade en sådan tjej på krogen heller. Jag beklagar att ni inte inser ironin i det hela utan fortsätter leta illusioner. Men vet du vad: det ordnar sig nog ska du se. Läs en bok. Sluta spela dataspel och leva i en dröm. Ta en promenad och känn vinden i ansiktet istället ⁄Lena"


Och jag tänker på det där, med närhet genom avstånd som många tycker fungerar. Älska mig, men kom inte för nära. Kom inte för nära, men stå ut med mig ändå.
Och det går ju visst att driva med de där standardfraserna på dejtingsajterna, men samtidigt är jag ju medveten om att alla inte fötts med en förmåga att utrycka sig. Det är klart det säkert finns någon kille som är bra av alla de som finns där.
Men ingen sticker ut speciellt mycket, ingen vågar väl göra det, eller så är deras sätt att sticka ut att helt enkelt att vara som alla andra. Ett koncept som de tycker funkar för alla andra så varför inte? Ett vinnande koncept för ensamma?

Men det jag stör mig på är: Varför vill man vara som alla andra?

Eller är det helt enkelt bara så illa att det faktiskt inte existerar tillräckligt med kreativ förmåga i allas hjärnor för att de ska komma på nått annat än "Jag är en kul och trevlig kille som....." Jag vägrar tro på det. Men jag betraktar det hela med ett höjt ögonbryn: Alla är likadana. Ingen förvånar mig speciellt mycket.

Tomas, du frågade efter det. Här följer saker som finns att läsa på killars sidor på SprayDate!

"hej.
Jag är 1 trevlig. kileKanska det jag som du väntar på!!!!!!!!
Det här gör mig varm:1.love 2.sommar 3.du 4.du! du! 5.du! du! du! "(Kille 40 år)

"Jag är en kille på 32 år och jobbar som fritidsledare på en skola.Mina intressen är att träna, lyssna på musik, titta på film o att umgås med min hund mm .Gillar även att pyssla om bilen.Skulle vilja lära känna en go tjej att knyta kontakt med o få uppleva d där mysiga som kärlek kan vara...Hör gärna av dig." (Kille 32)

"Tjena, jag är en kille på 29år som gillar att sporta. Spelar golf(hcp4), tennis, innebandy mm.Jag tycker om att festa på krogen och umgås med vänner, men gärna en mysig hemmakväll med nån man tycker om. (kan det vara du kanske...:)"

"Hej Hej!! Kul att du titta in:-)Peter heter ja är 27år. Söker en trevlig,go,mysig tjej som gillar det mesta i livet... Sj gillar ja promenader,lagamat,mysa hemma i soffan,dator,lyssna på musik,festa,kompisar,bada,sola mm.."

"Jag söker roliga och aktiva tjejer som gillar lite äventyr och har en glimt i ögat för vänskap och roliga upptåg eller kanske rent av ett förhållande. Det skulle förvåna mig om man via detta forum fann kvinnan i sitt liv men med tanke på att man brukar försöka på en fullpackad krog där det inte ens går att föra ett samtal så kanske oddsen inte är så dåliga. För att få kontakt med mig behöver man bara tänka till lite och använda mail tjänsten som denna sida även har.Jag e en singel kille som njuter av livet.Mina intressen är att åka motorcross,och att lyssa på musik.Jag är ute i svängen rätt ofta,med mina polare.men man träffar aldrig den där"wow"tjejen på krogen.Så jag måste prova om man kan träffa några trevliga tjejer här.Det kan vara kul att bara tjata lite.....Okey,nu vet ni lite om mig!Ha kul lev livet.Vi hörs.Ps e inte intresserade av Oärliga människor,dom kan dra!Skriv gärna en rad i GB,ska försöka svara på alla frågor.Kramar på er allihop!" (Kille 32)

8 Comments:

Blogger Tomas said...

Men Christ... Alla dessa "ja", "o", "go" och "d"... Det som ska framstå som charmigt/gulligt/ungdomligt ger ju enbart intrycket att killen inte gått ut grundskolan. Dom skulle nog få betydligt fler napp om inte deras kommatering gav besökaren epilepsi. Det sticker i ögonen! Tack för klyschorna, i alla fall! Dom piggar upp. (Har dock svårt att frammana lite skadeglädje över det första exemplet. Stackars...)Jag och min flickvän har läst kontaktannonser i Norrbottens-Kuriren enbart för att hånskratta åt de värsta exemplena. Är vi vidriga, elitistiska nazi-kräk då?

16 november, 2005 20:28  
Blogger anna said...

Hahahaha.....ja, så är det! Du måste posta vad du får för kommentarer på din presentation med!

16 november, 2005 20:54  
Blogger Tomas said...

Borde kanske nämna att kontaktannonserna i NK i regel går ut på att en pigg och glad 70+-tant vill ha en hjärtevän för särboförhållanden. Denne någon ska vara intresserad av skog och mark, långa promenader, glada och djupa samtal samt mysiga hemmakvällar. Egentligen vill dom ha en bästa kompis. Då skulle det vara lättare att bara svara på en annons från en annan 70+-tant, för alla skriver samma sak. Enda gången det inte stått något sånt så var det en snubbe som varit ensam i 25 år och nykter i 20 och som bodde på ett gruppboende för psykiskt sjuka. Undrar om han hittade sin special someone. Hoppas det.

16 november, 2005 21:28  
Anonymous Anonym said...

Läs tjejernas sidor på SD, dom är oftast i samma klass som killarnas. Kaka söker maka kanske?

16 november, 2005 21:37  
Blogger Gudinnan said...

Åh, plötsligt min jag min tid på SD med fasa! Ja gudars vad avtändande de flesta presentationerna var. Men som du säger; de kanske inte kan uttrycka sig bättre.

16 november, 2005 22:08  
Blogger vandrarvild said...

Tomas;: jag håller med, alla dessa särskrivningar och fjantiga gullegull stavningar GER mig epilepsi. Det kanske är elitistiskt tänkande men jag dissar en kille som inte kan stava, om inte så ska han vara jäääääävligt charmig. Men det har inte hänt hitills....

Matte: Och tjejernas sidor, jag vågar inte ens gå in, jag kommer börja grina av nån slags skadeglädje och tänka THANK GOD I´M NOT A BIMBO!


Men joföffan, får jag nått riktigt dumt mail lär jag ju lägga ut det här, vad annars? I must tell the world *hehe*

16 november, 2005 22:09  
Blogger Gudinnan said...

lägg till ett minns där det står min va...

16 november, 2005 22:09  
Blogger vandrarvild said...

Gudinnan: Jag är lätt fascinerad av stället ändå, det är som att pilla bort sårskorpor på sår som inte riktigt läkt.

16 november, 2005 22:13  

Skicka en kommentar

<< Home