onsdag, november 16, 2005

Stefan

Nu har jag varit hos Stefan i hans 18 kvm studentlya och snackat knullande(inte mellan oss två alltså, där blir det nog inget) musik och annat. Som det varit de andra gångerna jag träffat honom så är det lite stelt till en början - i ungefär tre minuter. Jag antar att han ganska snart kommer på att jag inte är så farlig ändå. Vi känner ju inte varandra egentligen, men jag gillar honom som fan, dels för att han är jäkligt rolig. Att han är sötsnygg är ju inte helt hemskt det heller.

Han har flyttat till ett hus som ligger väldigt nära mitt så nu var jag där en snabbis och kollade.
Litet rum. Men tillräckligt. Med utsikt över korsningen, så jag kollade människor och bilar emellanåt och drack av teet som han sa han ville ha så beskt att det sved i halsen. Han lyckades nästan. Jag är härdad. Come on, hit me with it!

Eftersom jag bor mer än tre ggr så stort så tänkte jag på vilka saker jag skulle prioriterat om jag bott sådär, och kom fram till att det skulle vara sängen, datorn och en hylla med noggrant utvalda böcker.
OM jag nu skulle få för mig att göra mina resttentor och bo på 18 kvm i en annan stad i en termin eller nått menar jag.
Det lär dröja. Men det skulle kunna hända. Jag får ju mina infall.

I alla fall så ska Stefan eventuellt ha fest på lördag han med men jag försöker övertala honom att de kan förfesta hos honom och sen komma hem till mig men nu har mina övertalningsförsök mattats av: Han vet att han är välkommen. Kommer han så kommer han.