onsdag, september 14, 2005

Vän?

Är det för sent att skaffa sig nya vänner efter att man blivit 25?
Jag brukar ha rätt lätt för det men nu står det lite still. Vad jag letar efter är något av en till bästa vän att ha här i stan; Jesper bor ju så långt borta och kan aldrig komma när jag är ledsen eller vill fika, och tvärtom.

Men det känns plötsligt som om jag har glömt hur man gör; jag är inte längre den där lättsamma pratiga som jag varit. Det ligger en tyngd i hjärtat numera. Det måste ha med staden att göra, för jag vill minnas att jag kände mig lika osynlig sist jag bodde här.

Jag ska spå mig strax, och sen leta fram gamla dagböcker: Det är något jag har en känsla av att jag glömt, en erfarenhet som jag täckt över eller missat som jag måste läsa fram igen.

Nackdelen med att ha en massa plats är att jag tycker jag kan fylla ut den med nya saker. Fast jag borde göra en grovrensning. Vill nån byta garderob med mig ett tag? Låna mig de kläder ni är trött och så lånar jag ut mina.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Angående temat vän;

Blir så frustrerad över att jag skrivit ett meddelande till dig på blobben och att du inte loggat in på en hel evighet och besvarat det ;-)

15 september, 2005 00:22  
Blogger vandrarvild said...

Smilla, sötnos, minns inte ens adressen till blobben, men ge mig den så loggar jag in och läser :)

Nickel: jag har några vänner som är inskaffade de senaste åren men de flyttade, och se flyttade jag, och nu är det telefon som gäller. Men att jag fick dem som vänner tror jag beror mycket på dem. Det är öppna trevliga personer helt enkelt. Jag undrar mer vart man träffar folk ö h t.

15 september, 2005 10:05  
Blogger crrly said...

Det är så otroligt mycket lättare att skaffa vänner medan man pluggar... Var ska man annars träffa dem liksom?

15 september, 2005 11:19  
Blogger vandrarvild said...

Ja, det är det jag undrar med: vart träffar man folk när man varken jobbar eller pluggar? Jag får bli en av de där som läser ALLA dagstidningar på bibblan. Som sitter där hela dagarna. Fast det är män. De luktar dessutom bajs.

15 september, 2005 11:24  
Anonymous Anonym said...

*Ler sött*; adressen är www.arosportalen.org...

15 september, 2005 13:27  
Blogger crrly said...

Hehe, jo, såklart: på communities. Ju!

15 september, 2005 18:18  
Blogger crrly said...

Dessutom är jag nyfiken på din Indiska-garderob, byter gärna ett tag!

15 september, 2005 18:18  

Skicka en kommentar

<< Home