torsdag, september 15, 2005

Osentimental som fan

Jag känner inte alls för att vara sådär djup eller sentimental idag, det känns mest dräggigt och som slöseri med tid.
Jag har för fan en bok(eg. tre) att skriva på, sitta är och fjäska upp andra människor i brygga skiter jag i:
Låt mig vara, ge mig mat och tak över huvudet, låt mina skor vara torra när jag ska gå runt på bibblan sen, och le tillbaka när jag möter din blick annars muttrar jag om dig när du passerat, och det är inte snälla saker jag säger...


Jag har ägnat säkert över en timme åt att läsa nya bloggar som jag även la in som länkar. Jag bävar för hur min länklista ser ut om en månad och undrar hur jag ska hinna läsa allt. På köksbordet ligger 'pysselsakerna' utspridda och jag vill ha tusen spänn så att jag kan shoppa loss på nya sådana saker, Och spraylim, varför envisas jag alltid med att tänka att jag klarar mig utan det.

Dagens låt på skallen: James Blunts You´re beautful. Men börjar den inte bli lite väl smörig nu? Snygg brud på typ tunnelbanan som han inte kan få, Attans hörru grabben, men skaffa dig istället nån du kan få och sluta yla som en skadad jycke.

Hungerskramp. Tänk om jag vore lika smal som ordet 'hungerskramp' i tanken ger bild av. Men skaffar jag inte jobb snart är jag nog där runt jul. Om de bara höjer priset på Snickers på Klippet så...

Idag är en sån där dag när jag vill vara en nagel i ögat och gå runt med provokativa texter på tröjan; när jag klappar hundarna jag möter och ignorerar husse eller matte för att de helt enkelt inte är intressanta som människor.

Bara för det ska jag ha min turkosa tröja ute idag. Eftersom det är så inne med svart och beige.

Färgen beige får mig att vilja spraymåla alla i rött, lila och gult för att de ska börja leva igen.

Föresten såg jag att Pasi blivit omnämnd i en blogg. Cool! Vilken blogg? Fan minns.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Valross. Jag är en blogkändis!

15 september, 2005 12:12  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar också ha sådana "skylta-med-radikala-och-uppkäftiga-tröjor-dagar".
Och det är så kul *flinar*...

15 september, 2005 13:31  
Blogger crrly said...

Pasi?

På min tröja står det idag, som av en händelse, "I´m so great I´m jealous of myself", hahaha. Speglar inte riktigt hur jag känner mig idag, men.

15 september, 2005 13:41  
Blogger vandrarvild said...

HAHAHA, den tröjan skulle jag vilja ha med.

Pasi är 'kaptenen'. Pratar med honom på msn så jag tar mig rätten att tilltala honom med namn ;)

15 september, 2005 15:43  
Blogger eff said...

Jag förstår inte hur James Blunt kunnat få en sån brottarhit. Jag. Fattar. Inget.

Texten är väl lite sådär bittersweet, tillräckligt mycket men inte för mycket. Inte speciellt välskriven, och inte nyskapande för fem öre. Melodin och musiken är sparsam, för att inte säga intetsägande. Men ändå, brottarhit och nedkissade fjortisar i milslånga köer för en kram och autograf (visserligen kan man ju nästan aldrig lita på fjortisar vad gäller god smak).

Det måste vara att låten just är totalt ointressant. Tillräckligt skvalig för att passa i A-listan på Rix FM och andra hjärndöda löpandeband-radiostationer och tillräckligt enkel för att alla ska fatta vad den handlar om utan att egentligen behöva tänka efter.

Nåja, nog med kverulans för den här gången. Ber om genast om ursäkt. Ska gå och knapra en hästvalium...

15 september, 2005 17:22  

Skicka en kommentar

<< Home