torsdag, maj 11, 2006

mer glass

Hehehe. Det finns förordningar om glassförsäljning. Jaha, alltid lär man sig ngt.
Vilket givetvis får mig att undra: Åker det runt personer och kollar så att glass-stadgarna följs?
Med tanke på att Örebro säkert har ungefär 150 ställen som säljer 'lösglass', måste de proväta all glass eller blir de efter ett tag så vana att när de köpt en glass så ser de att "Hmm, ni har använt förmycket torrsubstans i detta här". Men det går väl under livsmedelslagen som allt annat kan jag tänka.

Om jag hade jobbat med glass hade jag säkert vetat det där. Ack, alla dessa små bitar av livet som jag missat. Jag tror jag skulle vara en jävel på att göra stadiga stora mjukglasstrutar dessutom. Jag bara vet det. På samma sätt som jag bara vet att jag skulle vara en sjuhelvetes filmregissör, eller en sjuhelvetes bra mamma.


Och varför ska jag alltid fundera på sådana saker som andra inte tycks lägga så stor vikt vid.
När jag sa till D att jag seriöst undrar om det syns om man fiser på vintern när det är kallt skrattade han åt mig, men jag är seriöst: Syns det? Om det är minusgrader och man släpper ifrån sig varmare kroppsgaser så är det väl det mest logiska att det faktiskt syns?
Han tog mig inte på allvar. Undrar varför...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahahaa jag har också alltid funderat på det men aldrig fått något svar. man måste testa antar jag.
men..om det skulle synas...skulle det inte vara allmän vetskap då? Skulle man inte se små rökpuffar komma ut från människors rumpor då och då på vintern i så fall?

11 maj, 2006 02:50  
Blogger vandrarvild said...

Jo, jag har tänkt det med, det borde ju ha synts, man borde ju ha lagt märke till det för länge sedan i så fall. Men i vinter får jag helt enkelt kolla på nåns röv och be dem fisa. Och sen vet jag. *haha*

11 maj, 2006 11:56  

Skicka en kommentar

<< Home