fredag, november 04, 2005

Vision

Syster ringde idag.
Vi pratade om hennes jobb, och jag sa att vi borde starta eget, hon och jag, men jag vet inte riktigt i vilken bransch men vi skulle vara skittrevliga och passa bra i t ex ett fik eller en butik eller bara hon och jag i en växel på ett företag nånstans. Anställ oss nu!

men nu började jag spåna på eget företag.
Jag har tusen idéer. Och här på stan ligger en klädaffär som inte kommer ligga kvar länge till, för ingen handlar där, och den lokalen är perfekt som bokcafé.
I ena änden har man fiket, i den andra böckerna. En scen för framträdanden, poesikvällar eller bokcirklar eller meditation. Det finns brister att fixa till, såklart, men man måste ha drömmar och visioner.
Mina visioner är oslagbara, utan visioner är man blek och tunn.

Dessutom är jag på om nån vill öppna Lagerhaus eller Lush här i stan. Jag saknar de affärerna, och det är osannlikt att de finns i Västerås men inte i Örebro, krämarstaden nr ett...
Åh, Lush. Vad skulle jag inte ge för en bit Temptation- eller Red rooster-tvål....

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror Lush har lagt ner sin verksamhet här. Det finns inte kvar där det låg förr iaf...

04 november, 2005 15:18  

Skicka en kommentar

<< Home